- Aprašymas
Darželio psichologė:
- Inicijuoja, rengia ir įgyvendina psichologinių problemų prevencijos programas, padedančias išvengti psichologinių ir ugdymo sunkumų;
- Teikia emocinę paramą tėvams (globėjams), pedagogams vaiko psichologijos klausimais, teikia žodines (rašytines) rekomendacijas dėl vaikų ugdymo;
- Šviečia lopšelio-darželio bendruomenę vaikų bendravimo, mokymosi motyvacijos, adaptacijos sunkumų sprendimo, psichologinių krizių įveikimo klausimais;
- Veda pažintinių procesų ir socialinių įgūdžių stiprinimo grupinius užsiėmimus vaikams;
- Atlieka aktualius grupinius tyrimus atsižvelgdama į lopšelio-darželio bendruomenės poreikius;
- Bendradarbiauja su mokytoju, specialiuoju pedagogu, logopedu ir kitais su vaiku dirbančiais specialistais numatant ugdymo tikslų ir uždavinių pasiekimo būdus.
- Skatina saugios ugdymuisi aplinkos kūrimą.
Kada vaikų tėvai gali kreiptis emocinės paramos į darželio psichologę?
- Kai pakinta vaiko elgesys, emocijų raiška ir jūs nežinote, kaip tokiu atveju elgtis.
- Kai vaikas pradeda skųstis bloga savijauta: pilvo skausmai, pykinimas, nemiga ir pan. Ir dėl to praleidžiama vis daugiau užsiėmimų.
- Jei vaikas pradeda mikčioti ir atsiranda tikai: veido, kūno, raumenų nevalingi traukuliai.
- Kai šeimoje ar vaiko asmeniniame gyvenime įvyksta staigus pasikeitimas, vaikas su jumis nenori dalintis išgyvenimais ir jums tai kelia nerimą.
- Įvairiais gyvenimo atvejais, kai esate sutrikęs ir nežinote, kaip su vaiku kalbėtis bei elgtis.
- Aprašymas
- organizuoja vaikų meninį ugdymą per judesį, šokį;
- sudaro sąlygas laisvams vaikų judėjimui, ugdo taisyklingą vaikų laikyseną bei kvėpavimą
- individualizuoja ir diferencijuoja ugdymą pagal vaikų gebėjimus ir amžių;
- bendradarbiauja su grupių mokytojais: lanksčiai derina savo veiklą su grupės veikla, dalyvauja vykdomuose projektuose;
- organizuoja įvairius renginius ir šventes;
- rengia vaikus dalyvauti įvairiuose renginiuose, konkursuose, projektuose.
- Aprašymas
-
organizuoja vaikų muzikinį ugdymą;
-
individualizuoja ir diferencijuoja ugdymą pagal vaikų gebėjimus ir amžių;
-
bendradarbiauja su grupių pedagogais: lanksčiai derina savo muzikinę veiklą su grupės veikla, dalyvauja vykdomuose projektuose;
-
organizuoja įvairius renginius ir šventes;
-
rengia vaikus dalyvauti įvairiuose koncertuose, konkursuose, projektuose.
- Aprašymas
- darbas su specialiųjų poreikių vaikais*;
- įvertina vaikų vystymosi raidos ypatumus;
- teikia pagalbą, vaikams, turintiems komunikacijos ir pažintinių procesų sutrikimų;
- padeda grupių pedagogams pritaikyti specialiųjų poreikių vaikams ugdomąją medžiagą ir ugdymo priemones;
- pasiūlius Pedagoginės – psichologinės tarnybos specialistams (PPT), rengia individualias, modifikuotas arba adaptuotas bendrąsias ugdymo programas;
- konsultuoja pedagogus, specialiųjų poreikių vaikų tėvus (globėjus) specialiosios pedagoginės pagalbos vaikams teikimo klausimais;
- šviečia lopšelio – darželio bendruomenę aktualiais vaikų kalbos raidos klausimais.
* Vaikų kalbos ir komunikacijos sutrikimus nustato miesto Pedagoginė psichologinė tarnyba (PPT) arba mūsų įstaigos Specialiojo ugdymo komisija (SUK) po to, kai tėvai kreipiasi su prašymu (prašymo formą pateikia specialistas).