Kauno lopšelis-darželis
Obelėlė

Darželio psichologė:

  • Inicijuoja, rengia ir įgyvendina psichologinių problemų prevencijos programas, padedančias išvengti psichologinių ir ugdymo sunkumų;
  • Teikia emocinę paramą tėvams (globėjams), pedagogams vaiko psichologijos klausimais, teikia žodines (rašytines) rekomendacijas dėl vaikų ugdymo;
  • Šviečia lopšelio-darželio bendruomenę vaikų bendravimo, mokymosi motyvacijos, adaptacijos sunkumų sprendimo, psichologinių krizių įveikimo klausimais;
  • Veda pažintinių procesų ir socialinių įgūdžių stiprinimo grupinius užsiėmimus vaikams;
  • Atlieka aktualius grupinius tyrimus atsižvelgdama į lopšelio-darželio bendruomenės poreikius;
  • Bendradarbiauja su mokytoju, specialiuoju pedagogu, logopedu ir kitais su vaiku dirbančiais specialistais numatant ugdymo tikslų ir uždavinių pasiekimo būdus.
  • Skatina saugios ugdymuisi aplinkos kūrimą.

Kada vaikų tėvai gali kreiptis emocinės paramos į darželio psichologę?

  • Kai pakinta vaiko elgesys, emocijų raiška ir jūs nežinote, kaip tokiu atveju elgtis.
  • Kai vaikas pradeda skųstis bloga savijauta: pilvo skausmai, pykinimas, nemiga ir pan. Ir dėl to praleidžiama vis daugiau užsiėmimų.
  • Jei vaikas pradeda mikčioti ir atsiranda tikai: veido, kūno, raumenų nevalingi traukuliai.
  • Kai šeimoje ar vaiko asmeniniame gyvenime įvyksta staigus pasikeitimas, vaikas su jumis nenori dalintis išgyvenimais ir jums tai kelia nerimą.
  • Įvairiais gyvenimo atvejais, kai esate sutrikęs ir nežinote, kaip su vaiku kalbėtis bei elgtis.
  • organizuoja vaikų meninį ugdymą per judesį, šokį;
  • sudaro sąlygas laisvams vaikų judėjimui, ugdo taisyklingą vaikų laikyseną bei kvėpavimą
  • individualizuoja ir diferencijuoja ugdymą pagal vaikų gebėjimus ir amžių;
  • bendradarbiauja su grupių mokytojais: lanksčiai derina savo  veiklą su grupės veikla, dalyvauja vykdomuose projektuose;
  • organizuoja įvairius renginius ir šventes;
  • rengia vaikus dalyvauti įvairiuose renginiuose, konkursuose, projektuose.
  • organizuoja vaikų muzikinį ugdymą;
  • individualizuoja ir diferencijuoja ugdymą pagal vaikų gebėjimus ir amžių;
  • bendradarbiauja su grupių pedagogais: lanksčiai derina savo muzikinę veiklą su grupės veikla, dalyvauja vykdomuose projektuose;
  • organizuoja įvairius renginius ir šventes;
  • rengia vaikus dalyvauti įvairiuose koncertuose, konkursuose, projektuose.
  • darbas su specialiųjų poreikių vaikais*;
  • įvertina vaikų vystymosi raidos ypatumus;
  • teikia pagalbą, vaikams, turintiems komunikacijos ir pažintinių procesų sutrikimų;
  • padeda grupių pedagogams pritaikyti specialiųjų poreikių vaikams ugdomąją medžiagą ir ugdymo priemones;
  • pasiūlius Pedagoginės – psichologinės tarnybos specialistams (PPT), rengia individualias, modifikuotas arba adaptuotas bendrąsias ugdymo programas;
  • konsultuoja pedagogus, specialiųjų poreikių vaikų tėvus (globėjus) specialiosios pedagoginės pagalbos vaikams teikimo klausimais;
  • šviečia lopšelio – darželio bendruomenę aktualiais vaikų kalbos raidos klausimais.

* Vaikų kalbos ir komunikacijos sutrikimus nustato miesto Pedagoginė psichologinė tarnyba (PPT) arba mūsų įstaigos Specialiojo ugdymo komisija (SUK) po to, kai tėvai kreipiasi su prašymu (prašymo formą pateikia specialistas).